marteneileensuriname.reismee.nl

Eerste week stage en Overbridge

Hallo lieve mensen, daar zijn we weer.

Inmiddels is het echte 'werk' leven begonnen en lopen we al ruim een week stage bij het Centraal Laboratorium. Toen wij vorige week maandag opzoek gingen naar het CLS op de Rode Kruislaan konden wij het natuurlijk niet vinden. Na het vragen bij één van de vier BOG locaties die ook gelegen zijn aan de Rode Kruislaan werd ons duidelijk waar we heen moesten. Het laboratorium lag namelijk verscholen na een lange oprit tussen de oude vesting van het lab. Het lab bleek zo'n zeven jaar geleden neergezet te zijn en het was dus ook een aardig groot gebouw. Eenmaal binnen kreeg je gelijk kippenvel van de erg aanwezige airco in het gebouw. Na een korte introductie konden we weer naar huis om ons verder voor te bereiden op het project door het doen van literatuur studie. De volgende dag hebben wij kennis gemaakt met onze mentor op het lab zelf en hebben we eigenlijk alleen maar literatuurstudie gedaan. Dit moest echter met maar één internetkabel, want wifi was niet aanwezig. Dus na regelmatig uitwisselen van de internetkabel aan elkaar was de dag weer voorbij. Ditzelfde proces hebben wij woensdag en donderdag herhaald. Vrijdag wilde onze mentor weten hoe ver onze kennis over de beschikbare apparatuur was en hebben wij dit met hem besproken en zijn wij begonnen met een klein project, wat uitgevoerd moest worden voordat wij onze projecten kunnen draaien op de apparatuur. Met dit project zijn momenteel nog bezig en voeren we in de wachttijd en vooral thuis verder de literatuurstudie uit.

Zondag zijn we met bijna het hele huis naar Overbridge gegaan. Hier werd een Meet & Greet gehouden door de organisatie waar wij onze kamers huren. Hier waren ruim 80 andere nederlandse stagaires aanwezig om kennis mee te maken. Overbridge is een recreatie oord gelegen aan de Suriname rivier en hier konden we zwemmen, eten van de bbq en mening drankje doen (het was all-inclusive dus hier is ook flink gebruik van gemaakt). Aan het eind van de middag stond ons huis dan ook wel bekend als de alcoholisten, wat overigens heel erg meeviel, en hebben de Kwatta's, de naam van ons huis, hun visitekaartje afgegeven voor het komende huisfeest aankomende zaterdag.

Terug op stage kregen wij te horen dat de twee stagaires vanuit Suriname ook dinsdag zouden komen. Het is de bedoeling dat de Surinaamse stagaires veel kennis van ons meegaan krijgen en ook de Nederlandse denkstijl over gaan nemen en dat zij ons kennis mee kunnen geven over Suriname zelf.

Jacqueline van Langeveld

Jullie vervelen je niet als ik het zo lees. Veel succes met de stage. Liefs Jacqueline

Ben

Genoeg te doen, dus. En bij de stage kun je je creativiteit wel gebruiken. Mooie uitdaging