marteneileensuriname.reismee.nl

Huisfeest, Quad Rijden, Ziplinen en een slang

Zijn we weer hoor,

Het heeft even geduurd maar we hebben weer een blog en een kleine update over ons leven in Suriname. De laatste blog is ondertussen 2 weken geleden dus er is een hoop te vertellen. De meeste dagen gebeurt er niet veel hier aangezien wij stage lopen en de rest van de dag er niet veel gebeurt.

De donderdag na de laatste blog zijn wij met een partybus door Paramaribo gegaan. Dit hebben wij eerder al gedaan maar deze was gratis er geregeld door SuForYou. Dit was weer een hele happening met 40 tot 50 Nederlandse Studenten. De dag erna was zwaar want hoewel wij kort nadat de partybus stopte naar huis zijn gegaan hadden wij alsnog weinig slaap gehad.

De zaterdag stond in het teken van het huisfeest. Deze was gepland omdat Lysanne zondag 23 jaar zou worden. Dit was een gezellige avond en hierbij een aantal foto's van het feest. Marten heeft nog een blousje doorverkocht en daarmee wel 25 hele Surinaamse Dollar winst op behaald.

De week daarna was een hele week vol stage maar in die week hebben wij wel een trip gepland voor zowel afgelopen weekend naar Parabello als komend weekend naar Bigipan en Parbo night in Nickerie. De vrijdag is Eileen nadat we heerlijk gegeten hadden bij Sarinah (aanrader) naar de bioscoop geweest. Dit was omgerekend 6 euro voor entree en drinken plus popcorn.

Afgelopen weekend zijn wij dus vertrokken naar Parabello om daar zowel quad te rijden als te zip linen. De groep werd helaas opgesplitst in 2 kleinere groepen omdat er maar 3 quads beschikbaar waren voor ons. Wij zijn dus eerst gaan ziplinen. Na een korte uitleg en een klein oefen rondje zijn we de grote ronde gaan doen. Aangezien het water nog hoog stond in de rivier was er een kans dat je met je bips het water zou toucheren. Helaas was de aantrekkingskracht van de aarde toch flink aanwezig toen Marten langs kwam waardoor het geen liefdeskus was tussen Martens bips en het water, maar het toch meer ging neigen naar een lichte aanranding met als gevolg een doordrenkte onderbroek en een zeer natte rug. Gelukkig was Marten niet de enige die een prachtig moment had. Er was nog een hele truc om te remmen en dat was dat je met je sterke arm achter je hoofd jezelf op moest trekken zodat er meer wrijving was met de lijn waardoor je remt. Deze truc had Eileen bij de laatste lijn niet helemaal door waardoor ze met de snelheid van het licht omlaag kwam. Daar werd ze opgevangen door zowel een instructeur als een boom. Hierdoor heeft ze een bult op hoor hoofd.

In de tijd dat wij hebben moeten wachten hebben wij een slang gezien, deze heeft Eileen ook nog even vast gehouden. Och wat vond ze het geweldig.

Na de lunch zijn wij met een quad door de jungle en afgegraven gebieden gegaan. Omdat het net flink geregend had waren overal enorm diepe plassen modder en water. Deze waren zo diep dat er niet eens meer enorm veel modder opspatte. Wel hebben wij een enorm avontuur beleeft. We hebben meerdere keren vastgezeten met dank aan Eileen maar gelukkig hebben wij het overleefd. We hebben door velden gereden en flinke hellingen getrotseerd. Echt een top dag. Voor filmpjes van deze dag kunt u vragen of kijken op facebook.

Volgende week gaan wij dus zoals eerder genoemd naar Bigipan waar modderbaden, kaaimanspotten, vogelspotten, en feesten op het programma staan. Wij hebben vernomen dat de Parbonight feesten een hele happening zijn waar enorm veel mensen op af komen dus we kijken er naar uit.

p.s. Hier nog foto's van ons uitzicht vanaf stage en van de aanloopkat Bikkel want dat wil Eileen heel graag want ze mist Mikus en Kisa heel erg

Elly Schapendonk

Jammer dat stage zoveel van jullie vrije tijd kost. Toch? ?

Co

Hee buitenlanders,
Waar blijven die filmpjes van Martens aanranding en Eileens boomknuffel?
De groeten uit Hollandia!

Sanne

Wat een avonturen maken jullie mee. Ben erg benieuwd hoe een huisfeest in Suriname is. Dat moet erg anders zijn dan in Nederland. Leuk om jullie blog gevonden te hebben.