marteneileensuriname.reismee.nl

Laatste week stage

Na het lange wachten van de vorige blog zullen wij jullie dit keer verblijden met een nieuw verhaaltje.

De laatste blog eindigde met het vertrek van Ben en Elly. Dit vertrek hebben wij moeten verwerken met een weekend vol slaap. Zondag op maandag nacht voelde Eileen zich erg beroerd en is maandag ochtend dan ook gelijk naar de huisarts gegaan. Hier werd gedacht aan een blinde darm ontsteking en werd ze doorgestuurd om een echo te laten maken. Gelukkig waren er geen gekke dingen te zien op de echo en werd ze met een a4’tje met de uitslag weer terug gestuurd naar de huisarts die vervolgens pijnstillers voorschreef.

Verder hebben wij afgelopen weel op stage ons eindverslag nog verbeterd en een voorschrift van onze opgestelde methodes geschreven. Deze week zullen wij onze methodes uit gaan proberen met monsters en is vrijdag alweer onze laatste dag stage in Suriname.

Donderdagavond zijn wij bij Tori Oso gaan eten. Dit is een restaurant met voornamelijk grote hamburgers op het menu. Eileen heeft er een enorme t-bone steak gegeten terwijl Marten zijn vetreserves zat aan te vullen met een hamburger met garnalen en bacon. Dit is al snel weer omgedoopt tot een van favoriete restaurants in Suriname en is het jammer dat we pas zo laat achter dit bestaan zijn gekomen.

Ook is ons zwembad al enkele weken kapot en besloot Eileen dat het wel tijd was voor wat verkoeling. Zo gezegd zo gedaan, hup naar de Kirpalani om een kinderzwembadje te halen. Ook besloot Eileen dat het tijd was om haar oor te laten piercen. Dus vanaf vrijdag gaat zij door het leven met twee extra gaatjes in haar oorlel. Van het zwembad heeft Eileen zij zaterdag lekker gebruik van gemaakt. In de avond was er een 'Talking Prints' uitverkoop bij Zus & Zo. Talking Prints is een merk voor tassen en allerlei prullaria gemaakt door vrouwen uit het binnenland. Hier hebben wij voor een prikkie dan ook wat tasjes gehaald.

Geen zin hebbende om ons weer een hele dag te vervelen zijn we zondag naar de film geweest. We waren hier veel te vroeg omdat we dachten dat de omliggende winkels wel open zouden zijn. Nou niet dus. Dan maar nog wat drinken bij de mac, geld pinnen en spelletjes spellen in de Arcade van de bioscoop. Eileen was blij om eindelijk StarWars te zien, Marten wat minder omdat het net iets te koud was om lekker te slapen en de stoelen waren net iets te smal om lekker te liggen.

Mentaal bereiden we ons al voor op de klim van de Fredberg die dit weekend plaats zal gaan vinden. De planning was om na de Fredberg naar de Kaieteur watervallen te gaan in Guyana, maar omdat de vreemdelingen dienst zo traag is en na 5 maanden nog steeds geen werk van onze aanvragen heeft kunnen maken is dit geen optie tenzij wij bij het verlaten van het land al onze documenten meenemen en bij binnenkomst een toeristen kaart kopen. De trip naar Guyana plus een toeristenkaart wordt dan ook wel een aanslag op de portemonnee. Door de onzekerheid of we dan echt wel het land kunnen verlaten en weer terug in kunnen hebben wij gekozen om deze trip niet te doen en zijn wij nog op zoek naar iets anders.

Er zijn deze blog geen foto's omdat er vrij weinig fotografeerbaars is gebeurd.

Carmen

Jammer dat er geen foto’s van de extra gaatjes bijgevoegd zijn ??! Véél plezier en klimze op ‘de’ Fredberg. XX